10 December 2009

warna 2010


lagi bape hari lagi, kita nk melangkah ke tahun 2010.
kalo ikut muvi holywood ngn kalendar inca, lg 2 tahun la nk kiamat..
tapi tu sume put aside..

td aku ada bc kt Yahoo!, warna utk tahun 2010 dh ditentukan.
aku mmg tahu yg warna mmg ditentukan setiap tahun.
nnti kita akan nampak warna yang sama kt mana2 je.
kt iklan, majalah fesyen, billboard, arts dan laen2..
so utk tahun 2010, warna nye adalah `transporting' turquoise.
pendek cerita warna turquoise.

aku rasa warna tu ok la jgk.
ikut description yg dibagi dlm article tu,
warna ni menunjukkan vacation mood..
vacation? aik! bkn ekonomi tgh meleset ke skrg ni?
lagi nk ada mood nk bermalas malasan..

aku suka jgk la warna ni.
dulu aku panggil warna ni warna2 martha stewart.
dia yg mempopularkan warna2 tone cmni.
tp kt Malaysia, bg aku warna ni terang sgt.
maybe bleh maen dgn tone. cerahkan sket.
ataupun jgn guna byk sgt. sakit mata.

tapi aku takleh jgk nk ckp.
ingat tak tahun dimana warna oren sgt popular?
zahid AF pun nk kaler oren, restoran pun nk oren,
kelab malam pun nk nama oren, sampai la warna tshirt kolej pun nk oren jgk..
adus..

so leave it aje lah.
tgk cmne warna ni diolah oleh advertiser dan org2 yg sewaktu dgnnya..
bg aku warna ni mcm baju sekolah bdk skolah menengah.
takpun (i hate to say this) mcm warna bendera parti Keadilan.
ape2 pun, nntikan turquoise di tahun 2010 nnti..

No comments:

Post a Comment