04 December 2009

schoLArship owh biasiswa..


slalu je rasa jeles tgk kengkawan yg ada biasiswa bleh berbelanja..
kalo ikutkan, aku pun bleh dpt biasiswa gak. tp takde rezeki.
result aku mantop, resume best. in fact, peluang pun ada depan mata.
tp ni la yg dikatakan rezeki.
kalo takde rezeki, takde la.
hatta nasik yg ada dlm pinggan kita pun belum tentu dpt makan lagi.
mana la tau tertumpah ataupun kena berak ngn cicak kat syiling..
nk makan? erk!
kalo nk cerita, mmg sakit hati.
bak kata En. H., aku ni cm kes Singapore dilanggar todak.
aku ni cm Hang Nadim.
last skali kena bunuh.
dlm kes aku, kena bunuh peluang.
lebih tepat, tak diberi peluang langsung.
aku sakit hati. sakit sgt2...

dulu pun aku hampir nk ke oversea.
konon2 fakulti akan bg scholarship.
argh! semua tu harapan palsu.
aku dh tak percaya lagi dgn ckp2 mereka.
buat hati aku hancus. berderus..
surat tawaran ada 8
6 oversea, 2 local

last2 tak dpt scholarship
aku diberi kata dua.
dr aku diperbodohkan, baek la aku resign.
aku sakit hati. sakit sgt2..

1 comment:

  1. [39:10; Al-Zumar]

    Say: "O you My servants who believe! Fear your Lord. Good is (the reward) for those who do good in this world. Spacious is Allah's earth! Those who patiently persevere will truly receive a reward without measure"

    ReplyDelete