04 December 2009

MImpi 2


bckp pasal mimpi aku mlm td
aku ada satu mimpi yg aku ingat sampai sekarang.
mimpi ni sgt seram.
menakotkan.

dulu aku ada buku yg aku tulis semua mimpi aku.
bgun2 tido je terus tulis. takmo lupe.
lepas mimpi ni. aku dh tak tulis lagi.
sbb aku terkedu akan kuasa mimpi.
terkedu lagi bila menganalisa ape yg berlaku setahun lps tu.

mimpi nye begini
aku bermimpi seolah2 aku hendak berbaris panjang
ada banyak baris2 yg panjang
barisan tu bertingkat2
aku di tingkat yg tak berapa atas. tak berapa bawah
sblm aku berbaris, aku confuse.
tp aku ikut je berbaris ke barisan yg paling panjang
kalo di TESCO, tu kira bodo la.
org nk ikut barisan yg paling pendek. aku ikut yg paling panjang

keadaannye aku bleh lukis.
semua putih
baju putih
awan putih
tangga putih
pastu aku ada nampak cm pintu gerbang yg banyak kat tangga yg paling atas
tp takde org pun berbaris kt pintu tu
tp org berbaris menghala ke kiri, ikut tingkat tangga

aku pun terus masuk line.
walo pun blur. aku nk wat pe. ikut aje la.
lama gak aku menunggu.
semua org tak bercakap.
semua org senyap.

tiba2 ada org tua dtg berbaris belakang aku.
janggut nye putih.
rambut nye puth.
bajunye putih jgk.
dia tegur aku.
"nak, biar pakcik aje la di depan. anak di belakang saja. boleh?"
aku ok je. aku biarkan pakcik tu potong que aku.
pastu baru aku tergerak nk tanya pakcik tu.
kenapa kita berbaris.
kenapa pakcik tu nk potong que.
kenapa aku ada kt sini.
kenapa. kenapa. kenapa.
aku pun tanya.
"pakcik, kita berbaris ni utk ape ye pakcik?"
pakcik tu pun jawab. sblm tu dia senyum sket.
"la, anak tak tau ke. kita berbaris ni tunggu giliran utk MATI"
pergh! aku terkedu.
subhanallah. aku terus terjaga.
dan aku terus tulis dlm buku mimpi aku.

No comments:

Post a Comment