29 December 2009

tulis

hari ni tadi aku buat checklist.
biasa la. bila byk yg kena buat, kena la buat checklist.
nk beli tu, nk beli ni.
nk wat tu, wat ni..
td aku baru dh untick satu perkara.
aku dh basuh toilet aku..
huhu! lepas ni bleh baring2 dlm toilet sbb squeky clean.

berbalik pada checklist aku.
aku suka buat checklist tulis tangan.
OMG! hari ni tetiba je aku dapati tangan aku dh keras.
tulisan aku hampes.
tulisan aku dh tak cantik cm biasa..
adoai..

ni la akibatnye kalo tangan asyik klik mouse..
asyik menaip keyboard je..
tangan pun dh keras.
aku tak suka. aku tak suka..
dulu masa aku g klinik homeopathy tu,
doktor tu ada suruh aku tulis particular aku kt kad.
bila aku tulis, aku sedar yg tulisan aku cm cakar ayam.
tp aku bg alasan pada diri aku, maybe masa tu aku sakit.
so tulisan pun ter'sakit' jugak la..

tp kali ni aku dh sihat.
tulisan aku tetap buruk pulak..
aku kena wat sesuatu nih..

maybe korg pelik nape aku bising2 pasal tulisan aku ni.
takyah pelik. aku ni mmg pelik.
aku percaya tulisan tangan memberi seribu satu makna.
represent keperibadian empunya tulisan tangan tu.
kalo cincai, cincai la org tu..
kalo neat and clean, org nye pun sama la cmtu..

dulu kt skolah, kami dilatih dgn cursive writing.
cursive writing ni cam tulisan sambung.
blajar form 2 sampai form 3 kalo tak silap.
ni subjek2 addition yg skolah buat utk peningkatan student.
skolah aku majoriti cina, so parents tak ler bising.
cuba buat kt skolah yg ramai melayu.. mmmm..

berbalik pada cursive writing ni,
kesan dr latihan ni la, tulisan aku jd ok.
mengikut kata pengetua aku masa tu,
bdk pompuan bleh score dlm exam sbb tulisan dorg cantik.
boleh dibaca, tak sakit mata examiner nk baca..
betul gak tu.
majoriti tulisan budak pompuan mesti kemas..
mcm tulisan mak ngn kakak aku.
aku slalu jeles ngn tulisan dorg..

so, pasni aku nk practice balik menulis.
aku nk lembutkan tangan balik.
ikut tips mak aku yg ajar kelas pemulihan,
kena main2 tanah liat.
mana la pulak aku nk cekau tanah liat..
maybe kena g kelas pottery making plak kot.
adoai.. :p

No comments:

Post a Comment