07 December 2009

fahMI kawen (bkn aku)


td aku g wedding Fahmi Mansur.
nama kami sama, tp kompem takde kaitan..
cuma sedara se Islam.
dia kol aku kelmarin, beriya2 ajak aku dtg kenduri kawen dia.
mula2 aku malas nk dtg.
tapi pagi2 lagi dia dh mesej alamat ngn direction kat aku..
so aku pegi jgk walopun sesat barat ntah ke mana..

aku citer la sket sape Fahmi ni.
Fahmi ni dulu aku kenal masa program PINTAR.
program ape tu? nnti la, kalo ada masa aku citer..
dipendekkan citer, dia ni ex UNITEN.
bdk pandai. baek pulak tu. tp kurus.
so bila dlm program tu, aku di refer sbg Fahmi Kecik, aku Fahmi beso..
adus..! bygn obeisity mmbayangi diri..

so ptg td aku pun g. ingat tak mo g. tp g jugak.
aku bgn lambat lagi. kali ni 2 stgh petang.
sbb tido kul 9 pg..
bgn2 aku terus siap2 dan pergi.
aku ada download peta kad kawen dia dlm phone.
perasan la nnti cm phone aku ni ada navigator. hehe!

ingat nk singgah Jusco beli present, tp tak sempat.
aku stuck jem kt Klang stgh jam...
so aku terus ke lokasi kenduri.
umah dia kt area Kpg Medan.
aku penah pegi rumah dia, so arah2 nye aku bleh la agak.
alhamdulillah, aku bleh ingat walopun dh 4 tahun berlalu.

peta yg dibagi tak accurate. so aku agak2 aje la..
sbb kalo silap jalan, akibatnye akan termasuk ke highway pastu ada tol.
dan kalo sesat kat dlm Kpg Medan tu, alamat mati kutu la aku..

dipendekkan citer, aku sampai la jgk kt kenduri tu.
meja dh kemas2. org pun dh balik.
aku sampai pkl 4, timing majlis kenduri abes.
aku terus tuju kt Fahmi, salam2 tanya khabar.
spt biasa ayat pertama yg kitorg akan ckp
"hello! diri sendiri...!"
hehe.. dia cm tu jgk la.

pastu dia amekkan aku seplastik mknn tapau ngn beg goodies..
aku salam, bg duit kt parents dia.
dan mintak diri...

korg bygkan proses nk g kenduri tu punya la rumit..
nk cari jalan.. nk redah tol.. duit minyak.. duit sedekah lg..
pendek kata, nk g kenduri kawen pun byk kos.
tp ada org kata, kenduri kawen, kalo dijemput tak dtg berdosa.
btul ke? aku rasa ada betul nye..

kawen ni pasal keraian. meraikan dan silaturrahim
balik je dari kenduri tu aku tersenyum sorg2.
aku rasa hari ni aku dh buat sesuatu yg baek.
walo pun keras sbb dtg kenduri kawen sorg2, tp ok la.
laen kali aku plan nk kidnap Ajib g skali.
owh, Ajib tu anak sedara, anak kakak sepupu.
dia rapat ngn aku. muka kitorg pun nk dkt sama..

kalo ada rezeki, aku nk wat kenduri kt hotel.
itu khas utk family yg rapat.
pastu nk wat kenduri biasa utk sedara mara ngn kwn2.
kalo ada rezeki la..

aku jgk akan pastikan direction dlm map kad jemputan tu accurate.
tak mo jadi mcm aku td. sesat barat.. adus!

aku jgk nk tapau kan nasik ngn lauk utk tetamu.
mcm yg aku dpt tadi. aku rasa itu best.
sbb kalo g kenduri kawen skrg ni, mana ada dh tu sumer..

at least anak2 kt umah bleh merasa gak lauk pauk.

aku jgk nk ajak student2 aku dtg masak.
dorg pandai masak. mesti sedap nye..
jgn la pulak dorg letak racun plak.
maklum la, dulu aku tak bg A kt dorg kan..

akhir kata, tahniah skali lagi pada Fahmi.
smoga kekal ke anak cucu hendaknye..
amin~

No comments:

Post a Comment