12 December 2009

adus!

skrg ni mmg org sibuk2 tanya pasal result.
aku mmg takmo amek port.
sbb aku tak suka org nyibuk hal aku, result aku.
tp aku can't help myself from asking.

citer nye mcm ni..
A ada citer kt aku yg ada 2-3 bdk yg fail paper RM..
dlm hati, aku berdoa yg classmate aku yg 9 org tu semua la lulus.
tup2, angin khabar berita yg aku terima tak mcm tu.
ada jgk la classmate aku yg sangkut paper tu.
bak kata salah sorg dr mereka melalui SMS:
"fail subjek perempuan witch.."

aku tumpang simpati.
ape la yg aku boleh buat lg..
takkan aku nk tolong buat rayuan utk dorg..
takpun nk salah kan dorg..
pendek kata, mmg aku tergamam jap.
tergamam sbb sanggup lecturer tu failkan students.
bkn nye dorg tak buat keje, tak ikut ckp or tak dtg kelas..

aku kdg2 tak paham.
ape2 pun, kuasa di tangan lecturer.
kalo lulus, luluslah.. kalo gagal, gagal lah.
lg2 lecturer senior. takde sape bleh argue.
kalo betul, betul lah.. kalo salah, salah lah.
biarla dia jawab di akhirat nanti.

dulu masa aku jd lecturer pun, aku pening pale gak.
pening pale bila nk bagi gred kt students.
seboleh2 nye aku nk jd lecturer yg adil.
aku tak boleh ada favouritism.
aku bygkan jgk yg kalau aku jd mereka.

ntahla..
aku harap kawan2 aku yg sangkut tu, tabah menghadapi ujian.
Allah suka menguji hamba Nya.
ujian Allah tu dtg dlm bentuk kegagalan dan juga kejayaan.
semua nya kena redha.

Fellow Masterious:
tahniah dan takziah!
for those who succeed,
just remember that this is just the tip of the iceberg.
for those who failed, this is not the end of the world.
all in all, kita sumer classmates.
let's cheerish and support each other..

No comments:

Post a Comment