28 December 2009

angkat angkut

dulu2 aku ramai mengangkat org..
jgn ingat aku kuat, aku angkat dorg ni jd adek/abg.
aku ni ada ni adek beradek sket je.
aku ngn kakak aku.
so nk hilangkan gian nk adek beradek ramai,
aku pun terjebak la dalam sindrom angkat mengangkat ni.

kt asrama dulu aku aku ada abg angkat.
tak ler best sgt pun ada abg angkat ni.
best sbb tak kena kaco (dlm erti kata laen, kena ragging)
so, hidup secured la sket.
dulu2 ragging sangat hebat.
senior plak badan bagak2 giler..
muka pun cm gangster.
seram btol..

tp masa tu aku chubby, so market tak le hot sgt masa tu..
abg angkat aku form 3, so tak ler kuat sgt senioriti dia.
tp kalo lower batch yg buli, aku selamat ler..
ini survival skill namanye..

masa berlalu, aku pun makin hot.
badan dh tegap. muka pun dh jambu.
aku mmg jambu giler dulu2..
hehe.. terpuji diri sendiri plak. wink2!
so ramai la angkatan aku lg.
byk la dpt surat. dulu2 takde SMS, so surat aje la.
ada yg wangi, ada yg lipat cm origami, ada yg ada bedak.
ada gak yg bg card. ada mcm2.
ada la jgk yg aku simpan sampai skrg buat kenangan.

angkatan aku melampaui batas asrama dan sekolah gak.
adus.. tp aku suka.
suka attention yg aku dpt..
dan tak kisah pun mmberi attention pada org laen.
aku ni pemurah kasih syg..

aku paling banyak la adek angkat.
aku ni takler senonoh pun perangai masa skolah dulu,
tp one thing for sure, aku tak rajin buli budak.
aku protective sket kt junior. kesian.
maklum la, yg duduk asrama ni bkn sumer org senang pun.
ada yg takde bapak, takde emak.
tak penah jumpe lauk ayam pun kt umah..
tu yg ramai junior suka kt aku.. ehem2!
senior dan rakan2 sebatch aku mmg menyampah ngn aku.
nk wat cmne. aku ni berjiwa rakyat.. huhu.

bila aku jd super senior (form 5),
makin ramai la angkatan aku.
kt asrama dulu, term yg kitorg guna "pet brother"
pet, as if binatang peliharaan.
ugh! kejam. tp widely accepted masa tu.

aku mmg amek berat kt pet aku sumer.
walo pun ada yg tak declare, tp what the heck..
aku ok je.. walopun kdg2 ada nada tak ikhlas. :p
ada yg aku jaga kt wad kecemasan sbb gastrik kt HKL.
ada yg aku jaga kt asrama sbb chicken pox.
ada yg menyorok kt bilik aku sbb senior carik nk pukul.
ada yg nangis mengadu kt aku sbb exam fail..
ada yg aku kena teman stadi, sbb dia malas stadi.
ada yg aku kena teman pegi toilet 2-3 pagi..
ada yg wat muka kesian nk duduk sblh aku dlm bas.
ada yg duduk atas pangku aku sbb seat bas penuh.
ada yg aku bagi buku reference aku..
ada yg share locker buku ngn aku.
ada yg carik aku bila kesusahan.
tp yg ramai nye byk gunakan aku.
cari aku bila susah. tp wat tak tau je bila hepi.
kdg2 rasa sedih gak.
tp takpe la. adat la manusia.
mmg camtu.

skrg ni bila jumpe balik kt Fesbuk or Frenster ke,
rasa klakar pun ada gak.
masing2 dh ada life masing2..
tp bila ingatkan kenangan dulu, senyum sorg2 la pulak.

No comments:

Post a Comment