15 December 2009

tonsil 2

sbgmana yg aku tulis dlm last post, aku kena tonsillitis.
tonsil aku bengkak.
spt yg aku tlh janji pd diri aku, pagi2 lagi aku dh g PK.
Doktor tu terkejut tgk tonsil aku yg bengkak giler.
dia kata ada nanah pada tonsil aku.
adus!..
dia terus refer aku ke HTAR..
dia kata nnti kt sana, dorg wat surgery buang nanah sumer tu..
ok. infact itula yg aku harapkan.
aku dh tak tahan dh dgn kesakitan ni..
pastu aku terus balik, packing satu dua helai baju..
terus pegi HTAR..
lama giler aku kt situ.
dr kul 9.45, hanya lebih kurang kul 12 aku dpt jumpe doktor.
sbb aku ni special case, aku takyah buat appointment.
aku nye tonsillitis ni dh tahap acute.
doktor tu pun tanya2 dan decide utk bagi 2 antibiotik.
surgery buang tonsil, kata dia, is the last option.
lgpun kalo nk buat tak boleh masa tgh bengkak2 ni.
nnti heavy bleeding kata nye..
dia gak ada bgtau yg dgn buang tonsil tu tak jamin selesai masalah.
sbb tisu2 yg dekat dgn tonsil tu pun boleh bengkak.
aku stuju. sbb aku baca kt internet pun cmtu.
masa tunggu turn nk jumpe doktor tu amat menyiksakan.
aku ni kan demam, sakit telinga, sakit kepala dgn sakit2 badan.
aircond dlm hospital tu aku rasa cm menyucuk2 tulang aku.
tp aku sabar aje la..
so skrg ni aku mmg sakit.
aku harap sakit aku ni boleh la sembuh.
aku dh tak tahan lagi dh ni.
lepas2 ni kelas semua aircond, lagi la aku mati keras nnti.
next appointment 5hb januari. second day kelas.
ikut jadual baru, hari slasa takde kelas.
so boleh la g appointment ngn doktor..

No comments:

Post a Comment