09 December 2009

sehari sblm result kuar


bila jadi student, ini la antara time2 yg paling kaco.
kaco jiwa raga hati otak perasaan.
time bile result nk kuar..

bila ckp pasal result exam aku teringat dolu2..
dolu2 aku tak percaya yg gred A+ tu wujud.
sampai la aku tgk slip result senior aku.
dia dpt A+ tiga subjek. hebat btul!
nama dia Cheku. masa tu di Dungun.
dia budak DIA. mmg hebat.
skrg aku dgr dh jadi lecturer kt uitm dungun.

masa aku first sem diploma kt s/alam, aku ingat lg..
masa minggu orientasi, kami semua bdk diploma berkumpul
duduk kt dlm Dewan Sri Impian. masa tu ada acara.
acara penyampaian sijil Anugerah Dekan.
pergh! sangat inspiring.
aku tekad aku nk jadi macam dorg gak..

alhamdulillah, aku grad ngn ANC.
riak la skejap, lagi2 time konvo. dpt pakai selempang..
sejak dari diploma sampai degree itu la grade adalah segalanye.
pointer mmg aku maintain. takmo jatuh.
alhamdulillah jgk aku grad degree ngn 1st class.

tp dlm level master ni, target aku dh tak sama lagi.
dh tak sama macam diploma ngn degree.
aku skrg ni target lulus je.
target B keatas.
secara average aku target B+ aje.
A bagi aku tu dh kira bonus.
kalo dpt, aku bersyukur.
kalo tak dpt, aku tak complaint.

dlm kelas aku ramai jgk yg handal2.
classmate aku ada lapan org. sumer pun terror.
bila tgk dorg cmtu, kdg2 aku rasa rendah diri.
maklum la. aku ni biasa2 je.
tp dorg, study maut. kalo tulis masa exam pun hebat.
takot aku..
skrg aku tau mcm mana rasa jd average scorer.
dulu aku jd excellent scorer. target aku mesti A..
kecuali subjek French. aku lemah subjek tu.

so, tgk ar cmne result kuar nnti.
aku berdoa agar aku lulus semua.
aku harap kawan2 sekelas pun lulus jugak.
kesian ar kalo ada yg repeat.
dlm kelas aku ada sorg je yg under scholarship poli.
yg laen sumer duit sendiri.
so kalo fail, mmg terasa kepedihannya..

nnti bila result dh kuar, aku tulis kt dlm blog lagi.
aku berdoa smoga result aku ok.
insyaAllah...

No comments:

Post a Comment