04 December 2009

MImpi (bkn lagu Daniel)


malam tadi aku bermimpi.
mimpi yg tak macam mimpi2 laen..
well, ada la mimpi2 yg tak dpt aku lupe kan.

tp kali ni mimpi nye laen.
mimpi yg buat aku termenung kejap.
tp kejap je. sbb kalau lama2 tak gi solat jumaat la pulak.

aku mimpi diingatkan supaya menjaga solat.
aku diingatkan yg meninggalkan solat tu berdosa.
dan tah hape2 lagi. aku tak ingat.
tp cukup la geletekan akidah begitu..
cukup mengingatkan aku, mengingatkan ttg solat aku.
aku insaf. solat tu mmg wajib.

ada sape2 yg bleh kata tak wajib?

mimpi ni wat aku tertanya2.
ada ke yg aku wat dosa byk sangat sampai Allah bg ingatan.
adakah aku terlupe atau terlalai..
aku rasa mmg ada sket2.
aku mengaku. aku mmg lalai.

pe2 pun. aku bersyukur.
bersyukur sbb Allah sudi bagi ingatan.
ingatan yg cukup halus.

alhamdulillah, ingatan tu tak dtg dalam bentuk lain.
contohnye dlm bentuk bala bencana ataupun musibah penyakit ke..
aku bersyukur. mengangkat tangan bersyukur.

kdg2 aku rasa nak nanges pun ada gak.
mungkin insaf.
mungkin terharu sbb Allah masih ingatkan aku.
bak kata org, Allah tak pernah lupe kita.
biasa nye kita yg lupe Allah.

Subhanallah!

No comments:

Post a Comment