11 December 2009

empat


nombor empat penting skali dlm hidup sorg pelajar universiti.
sumer nk dpt 4 flat - simbol kesempurnaan..
ini la nombor keramat.
sumer org menuju ke arah ni. lagi byk A, lg dekat la nk ke 4 flat.

bg aku mustahil la four flat tu.
bak kata lecturer pastry aku:
A utk Tuhan/Allah
tp yg mustahil itu bukan tak bleh dicapai.
ade je aku dgr bdk2 engine/math yg dpt 4 flat.
aku tak tau dorg stadi cmne.. gilo!

nombor pat (ada kata empat/mpat/pat) ni mmg byk org guna.
Raihan ada 4 org members.
cmtu jgk Westlife ngn Backstreetboys.
ada group nama All Four One..
citer fiksyen pun nama Fantastic Four.
nama filem Four Wedding and A Funeral.
dunia ni ada 4 musim.
kereta ada 4 tayar.
ikan pun ada nama se-pat.
simpang pun simpang pat.
pat pat siku lipat.
pat kali pat, namblas.. dan mcm2 lagi..

cuma ikut kepercayaan kaum tionghua, 4 tu nombor kematian.
ntah. aku tak tau. tp itu yg dorg percaya.
aku hormat kepercayaan dorg.
salam satu Malaysia.

result dh pun kuar.
result aku? alhamdulillah lepas sumer..
menepati target tak? maybe ye, maybe tak.
sbbnye aku target B+, tp byk B, ada setoek A.
ape2 pun aku bersyukur.
kata Allah, kalo kita tak bersyukur itu namanye kufur nikmat.
aku takmo jd org kufur.
cukup la dulu penah ada lecturer kata aku munafik.
aku dendam smpai skrg.
dendam yg aku takkan jd macam dia.
kalo aku jd lecturer, aku takkan ada mulut cam dia.
mulot loji kumbahan..

bila result dh kuar ni, byk la org akan sibuk bertanya2.
tanya pointer bape, bape byk dpt A dan laen2 lg.
aku tak amek port result org laen.
paling abes, aku akan tanya samada ok atau tak..
excellent atau tak..
biasanye kalo dorg ckp ok.
aku akan reply ngn Alhamdulillah.

so, kalo aku tak amek port result org laen..
takyah la org laen nyibuk nk tau result aku.
aku ni tak pandai. kalo pandai laen la cerita.
bleh photostate result saiz A4 pastu tampal kt notice board.
takpun add picture kt Fesbuk pastu tag sumer org..
in fact, kalo result aku bagus pun, aku takkan buat cmtu.

aku nk ucapkan terima kasihlah pada sumer lecturers aku.
walopun ada yg benci aku tahap gaban zed yg boleh bertukar dlm masa 0.05 saat, tapi aku lulus gak la..
mcm post blog aku yg lepas, aku dh ckp..
asalkan lulus. dpt A tu bonus bg aku..

azam aku, sem depan ni aku akan buat lagi bagus.
aku takmo maen2 sgt lagi.
free je, aku nk lepak library.
kerje pun aku nk siapkan on time.
takmo tangguh2 lg.
last minute work just dont work in master's level..
harap2 aku walk the talk.
insyaAllah.
skrg sudah ada benchmark diri sendiri.
so tak sukar la nk betulkan diri kearah kebaikan
dan pointer yg lebih baek di semester yg akan dtg..

No comments:

Post a Comment