13 December 2009

tonsil


smlm sampai la aku tulis blog ni, aku tak sihat sgt.
semalam aku dh rasa badan mulai panas..
hari ni aku tido seharian. bangun kejap2 je..
minum air cap badak. makan ubat.
makan kuih raya. (tak larat nk masak)

tonsil aku bengkak lagi.
tekak aku mmg dh sakit.
sejak dari lepas raya haji ari tu, tekak aku slalu sakit.
aku ada tonsilitis..

first skali aku dpt ni masa hari nk exam paper SPSS.
aku rasa mcm ada org cekik aku.
nk bernafas pun takleh..
tp aku gagahkan jgk pegi amek exam.
nasib baek la tu last paper dh.

mlm pulak aku takleh tido.
aku sukar nk bernafas. tonsil tu block salur nafas aku.
mmg seksa rasanya..
pastu aku ada g klinik kakak sepupu aku.
dan lagi skali aku g klinik kt kampung..

bila sakit tonsil ni, sumer nye mcm tak kena.
rasa nk demam ngn sakit kepala tu mesti ada.
telinga plak rasa cm perit. leher plak rasa bengkak.
tekak takyah cakap la. perit sungguh.

isnin nnti aku nk g Pusat Kesihatan kt UiTM
nk g check betul2.
kalo bleh aku nk dorg refer aku kt HTAR nye ENT unit.
kalo kena buang tonsil aku ni pun, aku rela je.
baek la aku buang skrg masa cuti ni..

buat masa ni, aku mmg pantang minum air sejuk.
makan mknn pedas.
aku harap tonsil aku ni boleh la sembuh.
surgery tu maybe last option.
tp pe2 pun, isnin nnti mesti aku g check gak nnti.

No comments:

Post a Comment