03 January 2010

Idola Kecil 2 - Final

mlm antara malam yg aku tunggu2.
mlm tadi final IK2. wohoo!!!
sanggup aku dinner awal2, goreng kropok.
semua dh set utk nk tgk tv9 pukul 9 nnti.

spt yg dijangkakan, mmg best.
cuma ada ada la satu dua perkara yg tak best.
contohnye, lagu baru Azzam bertajuk Kekasihku tu.
lagu tu lagu Ajai, tp haram tak sedap langsung.
Azzam nyanyi best, tp head whistling technique dia tu,
kadang2 wat sakit telinga gak.
tp maybe tu yg buat dia unik.
aku ni peminat fanatik Azzam.
so ape2 pun aku mmg suka je.. hehe!

aku ada favourite top 3 aku sblm tgk konsert tu.
Azzam, Dayana ngn Arill.
tp lps tgk konsert tu, otomatik top 3 aku berubah.
Arill really let me down.
byk sgt menjerit masa nyanyi lagi Jaket Biru.
pastu bila second song, suara dh spoil - serak2 dh..

bg aku underdog mlm td is Ain.
performance dia sustain je thru out the nite.
lagu baru yg dia dpt pun best.
cheeky sgt. skali dgr pun dh suka.

dayana toksah ckp la.
suara mmg best. lagu pun sesuai ngn dia.
tp mcm dh leh agak je yg dia akan menang.
sbb lagu yg dia dpt tu sgt2 as if the winning song.
tajuk pun Satu Impian.
btw, dayana menang Idola Popular Dutch Lady.
satu yg aku tak expect.
aku ingatkan Azzam, or Arill ke.

yg lain2 aku takmo komen, sbb aku rasa dorg pun best jgk.
aku suka. cuma Maulud la cm off key sgt2..

juri mlm tu pun pun best.
crowd pun best.
pengacara pun best.
cekgu2 pun best (walopun ada unsur2 enterframe)..
bg aku sumer best. sbb ni rancangan kanak2.
lain la Anugerah Juara Lagu ke..
mmg kita harapkan perfecto.

resultnye mlm tu,
1st: dayana
2nd: azzam
3rd: ain

aku stuju. mmg dorg deserve.
cuma aku rasa azzam bleh jd juara kalo dia nyanyi lagu lain.
dan ain bleh jadi juara kalo dia cantik
dayana ada semua. ada pakej.
suara sedap, muka cantik.

IK musim 1 pun pompuan gak yg jd juara.
kali ni pun pompuan yg yg menang.
maybe dorg tak mo pilih lelaki,
sbb takut bila dh baligh, suara pecah.
pastu suara dh tak sedap lg dh..
ntah la. aku spekulasi je ni.

pe2 pun congrats kt team Idola Kecil 2.
congrats kt tv9.
a good show for sure.
2 jam padat. iklan pun sket je.
cant wait for the next season..

HIDUP PENUH SEMANGAT!

No comments:

Post a Comment