14 January 2010

AJL 24

sorry sbb sgt ler terlambat mengreviewkan AJL.
busy ar dgn hal2 yg tak dpt dielakkan.

ok. AJL tahun ni best.
in fact, aku ngn A dan rakan2 g tgk full dress rehersal lg.
thanks to Ed sbb bg free pass.
thanks to Hotlink gak..

masa aku g full dress rehersal tu, aku duduk line dpn jgk la.
depan, sebelah kiri. betul2 dpn penyokong Black.
masuk2 je, kitorg dh start sakit mata.
sbb lighting man sibuk main2 lampu.
tunggu nyer tunggu, start pukul 9.
aku akan review AJL base on ape yg jd kt rehersal,
ngn apa yg terjadi kt live show 10 January tu, d-day..

Dato' Siti mmg best.
opening yg marvellous.
tp masa rehersal, dia pakai baju putih.
cantik sgt. cantik giler.
tp bila d-day, dia pakai baju hitam.
sparuh dress, sparuh pants.
aku tak suka baju hitam tu sbb dia cm tenggelam.
lagi2 bila background screen tu on.
pe2 pun, dia mmg superb. best!

lagu Aurora, biasa2 je bg aku.
Estranged pun so-so je.
biasa nye ikut kiraan telek nasib tahap karut aku,
lagu yg first buat show, tak penah akan jd juara pun.
so layak la lagu tu dpt turn no. 1..
masa rehersal ngn yg d-day lebih kurang je.

lagu Alyah, ok gak.
dgr Alyah nyanyi live mmg best.
no doubt. tp masa rehersal, dia mmg huduh.
huduh sbb tak pakai secalit make-up pun.
giler huduh. at least, pakai la foundation ngn lipgloss ke.
datuk siti pun pakai make up walaupun rehersal je..

well, aku dh tak ingat dh pastu lagu sape.
aku rasa lagu Hafiz.
aku suka lagu ni. lagu yg aku best.
korg mesti tak caya sbb masa rehersal,
hafiz luruskan rambut. terkejut jap kitorg.
bg aku tak berapa sesuai, sbb muka dia nampak cm bulan.
bulat. bulatan.. bulat nyer.. hehe.
suara sedap. tp persembahan agak lame.
mcm tercari2 atas pentas. dok pusing sana, pusing sini.
aku rasa kalau ada penari latar ballet sorg, maybe boleh ok sket.

Misha Omar mmg best.
vokal mmg no doubt perfecto.
aku sblm ni pun penah dgr dia nyanyi kt rehersal AJL.
suara dia mmg sedap.
persembahan pun best.
aku jangkakan lagu ni dpt top 3 mlm tu.
sbb lagu ni ada reputasi pemenang lagu terbaik AIM.

Bunkface ok2 gak.
aku bkn la big fan Bunkface, tp ok la.
aku sgt2 excited, diulang SGT2 excited dan teruja,
bila Arill Idola Kecil 2 jadi penyanyi jemputan.
cute nyer dia. masa rehersal, dia biasa2 je.
cute mcm patung.
tinggal masuk dalam kotak, jual kt Jusco je.
kalo jual, kompem aku beli. hehe..

lagu Stacy bkn la lg feveret aku.
persembahan cm Britney Spears je.
pastu masa rehersal, dia make up ikut tema kucing.
ntah ar. pastu bila dia nyanyi,
haram ape yg dia nyanyi aku takleh tangkap.
persembahan mmg mantap.
tapi still takleh cover up.
(alamak, ter berirama plak)..

Aizat best. mmg best.
lagu pergi tu mmg berhantu.
lighting pun best.
slideshow yg kena ngn lagu.
dgn konsep2 satu Malaysia.
mmg menjadi.
even masa rehersal pun, aku dh rasa yg lagu tu cm ada aura.

pastu lagu Hujan.
aku takde masalah ngn lagu Hujan ni.
tp aku ada masalah dgn show dia yg melibatkan crowd yg tergedik2 kt bwh pentas tu.
masa rehersal, siap ada yg pakai tudung terlonjat2, terkinja2.
adus.. aku ngn A dh mula perasan.
kami tak suka.
alhamdulillah, masa d-day, takde pun minah2 bertudung tu.
tp pe2 pun aku suka ngn mix ska yg Hujan buat mula2 lagu tu.
dorg ni sempoi.
masa rehersal, noh mmg klakar bila amek gambar ngn fan.
sporting abes.

sape lagi ek..
owh, lagu Tomok.
Tomok best la jgk.
tapi mcm kurang feel.
dia bergantung sgt ngn slideshow background tu,
untuk timbulkan mood dlm persembahan.
aku rasa masa rehersal, performance dia lg bagus.
camera work yg hampeh, meng spoilkan gimmick tomok.
masa rehersal, mmg terkedu jap dgn gimmick masa bridge lagu tu.
sume tertipu jap. sbb kt screen ada diana danielle, tp kt atas stage takde plak..
good effort though.. aku suka.

Black jgk best.
masa rehersal, aku bisik kt A.
dia pun setuju.
suara Black sebijik macam dlm recording.
dlm kaset, MP3, radio..
suara dia mmg superb.

ada satu persembahan yg aku tak suka.
sorry to say - Akim's
ntah pe2. karut je ngn sume prop tu.
cm hari penyampaian hadiah skolah.
ntah la.. ada yg tak kena.

Yuna punya performance best.
ntah la. aku rasa dia contoh terbaik utk org bertudung.
contoh bila kita kata yg bertudung pun bleh nampak seksi.
Yuna sgt cheeky dan seksi bila nyanyi.
gerak2 bahu, suara ngn jeling2 manja.
wow.. merdu..

second performance Aizat mmg happening.
atau kata Amat dan Azhari dlm Bang Bang Boom - terjadi!!!
be it, ape2 pun persembahan, kalo ada bdk2, mmg best.
sgt cheecky.
bdk2 skolah tu sgt cute. aizat pun sgt best.
laen sgt mood yg dibawa masa lagu first dgn lagu second ni.

last performace, lagu Faizal Tahir.
best, tp aku rasa ada kurang stamina sket pada vokal faizal.
pastu, persembahan cm micheal jackson plak.
dr spec, baju, dgn asap2 dan angin2 yg kuar dr bawah pentas.
yg aku tak paham, knape ending tu tetiba ada Shila kuar.
pose2 cm cantek? cantek kah beliau?
ntah la. aku rasa tu mcm cara faizal bg credit kt shila.
sbb nyanyikan lagu Bencinta tu masa semi final.

and the winners are:~
lagu terbaek - Pergi (Aizat)
second - Yg Sebenarnye (Yuna)
third - Benchinta (Faizal Tahir)
persembahan terbaek - Kau & Aku (Aizat)
vocal terbaek - Aku Rindu Sayang Kamu (Black)

1 comment: