28 May 2010

summary

pergh! dah lama aku tak tulis entry baru dlm blog.
aku mmg busy. semester lepas mmg busy.
busy memanjang, busy meninggi, busy melebar..
busy..

sbb aku dh lama tak tulis blog,
meh aku buat summary ttg subjek2 yg aku amek sem lepas.

FOOD DEVELOPMENT
subjek ni best. yg ajar pun prof.
kdg2 rasa boring, kelas pun sabtu pagi.
mmg bosan. kelas waktu prime time kartun di tv..
assessment simple je.
proposal, presentation, test ngn pre & final product display.

FOOD TOXICITY
subjek ni sgt beracun. belajar ttg toxic.
beza toxic, toxin, toxicity, toxicants, toxification..
pening jgk la. sbb kena tau scientific terms.
kena tahu chemical.

FOODSERVICE TRAINING
ni subjek yg aku rasa sgt dry.
subjek yg tidak dekat dihati.
buku teks pun boring.
takde gambo2. takde citer2 selingan yg best.
4 proposals, 3 field trips, 2 presentation, 2 tests, 2 case study..
itu la keje yg kami kena buat. mmg byk.
rasa nk menjerit pun ada gak.
lagi2 part kena submit proposal utk research on training.
giler ah..

GLOBAL STRATEGIC MGT
subjek ni slides je beratus2.
kalo print notes tu, berhelai2.
akhir semester boleh buat buku.
lecturer pulak ngajar mcm keretapi.
laju. pastu skip2. suruh kami baca sendiri.
assessment ada individual, presentation, report, test & final.
yg best nye, DrS buat suprise.
masa final, bleh bukak buku.
not helping actually. tp ok la tu..

FINANCIAL ANALYSIS
subjek ni bikin warm up aku punye otak pasal finance.
aku dh lama tinggal subjek ni.
dulu masa aku amek subjek ni kt dungun,
aku repeat 2 kali.
leceh betul.
tp kali ni, dgn kos calculator yg berharga 130 hinggit,
mesti kena studi sungguh sungguh.
buku teks pun kena beli 2.
tapi haram tak guna pun masa dlm kelas.
ini la lecturer.. wajibkan beli buku sbb buku tu dia tulis..
mmm...
ni pun subjek killer. tp aku rasa ok la.
pasrah aje la ape pun result yg bakal kuar.

itu aje la subjek yg aku amek sem lepas ni.
bg aku semester lepas ni mmg tough.
dgn nak catch up kolokium, assignments, dll lg..
mmg sbulan sblm due date hantar assignment,
aku tak berapa tido sgt.
otak pun letih.
badan pun letih.

aku harap, usaha yg aku curah
dan segala rintangan yg aku dh lalui
berbaloi dgn result yg bakal kuar nnti.
dgr citer nye result kuar 10hb ni..
betul ke..?
adus.

mintak2 la aku lepas semua subjek ni.
amin.

(lagu Ku Pohon - Sheila Majid)

No comments:

Post a Comment